Spørsmål og svar

SPØRSMÅL & SVAR

 

BESTILLINGER  


Jeg har bestilt varer og umiddelbart mottatt en epost - hva innebærer det?
Har du bestilt via nettbutikken vår, mottar du en bekreftelse pr epost som betyr at vi har mottatt bestillingen din.  

Når kommer varene jeg har bestilt? 
Du vil motta en epost (leveringsbekreftelse) som fortelle deg når ordren din blir sendt.

Om du har valgt fraktalternativet med sporing:
-vil vi legge ved et sporingsnummer i denne mailen. Har du oppgitt ditt mobilnummer og ePostadresse vil du kunne kontrollere leveringsstatus via sporingstjenesten på www.posten.no.

Vi tilstreber at alle ordre pakkes og sendes fra oss påfølgende arbeidsdag etter din bestilling er mottatt. I forbindelse med salgskampanjer må noe lengre leveringstid påregnes. Transportselskapene har normalt har 1-3 virkedagers leveringstid i Norge (avhengig av hvor du bor i landet). 

Jeg har problemer med å få bestilt varer i nettbutikken.
Send en epost til butikk@cria.no og beskriv problemet og hvor på nettsidene du opplever problemer. Beskriv gjerne hva du har gjort, hvor du har klikket, hvilken betalingsmåte du har valgt, osv.

Jeg har bestilt oppskrifter men de ligger ikke med varene jeg har fått.
Kjøper du kun oppskrift(er) vil disse bli sendt til deg som PDF fil(er) på mail. Om du har handlet garn og oppskrift(er) eller garnpakker, vil oppskriften(e) sendes med i pakken. Om du mot formodning ikke har motatt din(e) oppskrift(er), så send oss en e-post til butikk@cria.no og forklar situasjonen.


BETALING


Hvilke betalingsalternativer aksepteres i nettbutikken?
Vi tilbyr Klarna Checkout som er en av Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. 

Jeg betaler med betalingskort og opplever problemer med å få godkjent betalingen?
Kontroller nok en gang om du har korrekt kortnummer, gyldighetsdato og CVC-kode. Om problemet vedvarer anbefaler vi at du kontakter kortutsteder.  

Jeg bruker nettleser Google Chrome og har problemer med pålogging til nettbank og betaling i ulike nettbutikker?
Om du bruker Google Chrome kan det hende du opplever problemer med pålogging til nettbank og å få gjennomført betaling i ulike nettbutikker. Her er en liten forklaring på hvordan dette kan løses.  

Årsaken til dette er i de fleste tilfeller at programtillegget Java ikke er installert eller oppdatert med rett versjon. For å få gjennomført en vellykket betaling i nettbutikken kreves det at du har installert programtillegget Java på din datamaskin. Ulike operativsystem krever ulike versjoner av Java. Vi anbefaler deg alltid å ha siste versjon av Java installert.  

1. Før du installerer Java bør du avinstallere eventuelle eldre versjoner først. Tips! Om du vil, kan du sjekke ut denne YouTube videoen om hvordan dette gjøres.  
2. Gå til www.java.com og last ned siste tilgjengelige versjon til din maskin. Tips! Sjekk ut denne PDF´n om hvordan dette gjøres.  


PRISER, AVGIFTER OG GEBYRER


Er prisene som er oppgitt i nettbutikken veiledende?
Alle priser i nettbutikken er oppgitt veiledende og er inklusive mva. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- og/eller trykkfeil kan forekomme.

Tilkommer det kostnader ut over de priser som oppgis på varen?
Fraktkostnader kommer i tillegg på alle bestillinger, unntatt kjøp av kun digitale oppskrifter. Fraktkostnaden fremkommer når du går til handlekurven for å bekrefte din bestilling. 

Vi tilbyr:

Frakt uten sporing: kr 49,-

Frakt med sporing: kr 89,-

Gratis frakt over ordre på over kr 800,-

Og kjøper du KUN oppskrifter er det ingen fraktkostnader. 
Da velger du bare det kostnadsfrie fraktaternativet: "DIGITAL OPPSKRIFT" i kassen og vi sender deg oppskriten(e) i PDF på mail. 
(Det er ingen angrerett på digitale oppskrifter). 


Tilkommer det ekstra kostnader for forsendelser til Svalbard?
Posten Norge har innført særavgifter på alle forsendelser til Svalbard. Av denne grunn blir alle bestillinger til Svalbard belastet med den til enhver tid gjeldende pris i henhold til Postens prisliste.  
 

LEVERING  


Hvor raskt ekspederes min bestilling?
Vi tilstreber å sende din bestilling 1-2 dager etter at din bestilling er mottatt.  

Jeg har bestilt et kampanjeprodukt men har ennå ikke fått noen varer?
Under spesielle forhold eller under kampanjeperioder kan noe lengre leveringstid påregnes.

Hvor lang tid går det fra dere har sendt varen til jeg mottar den?
Framføringstid med Posten/Bring tar normalt 1-3 dager, men kan i noen tilfeller ta 4-5 dager dersom du bor i avsidesliggende strøk.  

Hvor kan jeg sjekke hvor langt min forsendelse har kommet?
Har du valgt frakt med sporing, kan du kan følge din leveranse via sporingstjenesten på www.posten.no ved å taste inn sporingsnummeret du har mottatt i din leveringsbekreftelse fra oss. Skulle du lure på noe - send oss en e-post til: butikk@cria.no    


UTLEVERINGSSTED  


Hvor kan jeg få utlevert min forsendelse?
Alle våre forsendelser går med Posten/Bring og leveres enten rett i din postkasse eller den utleveres på nærmeste postkontor. Dette er avhengig av størrelsen på din forsendelse. Dersom din forsendelse ikke får plass i postkassen vil varene bli levert inn på nærmeste utleveringssted. Du vil da motta en SMS og/eller en utleveringsseddel fra Posten om et par dager.    


BYTTE  


Jeg har bestilt feil varer. Hvordan kan jeg få byttet til rett vare?
Du har rett til å bytte varen din innen 14 dager. Varen skal være ubrukt, uskadet og godt ompakket.  

Hvordan går jeg frem for å bytte en vare?
Du skal fylle ut vedlagte returskjema og angi årsak til hvorfor du returnerer varen og hvilken vare du ønsker i bytte.  

Hvem dekker kostnaden ved retur av feilbestilte varer?
Ved bytteretur må du selv dekke kostnadene for returfrakten.    


RETUR - FEILLEVERING OG SKADEDE VARER  


Hvem dekker kostnaden ved retur av varer som er feil levert?
Dersom vi har levert deg feil varer dekker vi selvsagt frakten. Kontakt oss, så sender vi en ferdig frankert returpose.  

Jeg har mottatt min bestilling, men det viser seg at et eller flere produkter er skadet?
I slike tilfeller tar du kontakt med oss på butikk@cria.no og forklarer problemet. Vi sender deg så en ferdig frankert returlapp.
   

ANGRERETT  


Jeg har bestilt varer hos dere, men angrer og ønsker å heve kjøpet å få pengene tilbake.
I henhold til lov om forbrukerkjøp har du rett til å angre og returnere kjøpte varer innen 14 dager. Varen skal da være ubrukt, uskadd og godt pakket. Angrer du på et kjøp og velger å returnere varen må du selv dekke kostnaden for returfrakten.  

Jeg har angret på mitt kjøp og returnert varene jeg fikk. Når får jeg tilbake pengene mine?
Straks vi har mottatt dine returnerte varer og disse er mottatt i henhold til instruks for vareretur vil vi utbetale det aktuelle beløp direkte til din konto (dersom oppgitt) eller sende deg en utbetalingsanvisning i posten. Denne hever du på postkontoret.    


FREMGANGSMÅTE VED RETUR ELLER BYTTE AV VARER


 

  • Fyll ut det vedlagte returskjemaet
  • Angi returårsaken og fyll ut det du ønsker å bytte til
  • Legg returskjemaet sammen med varen du vil returnere
  • Pakk varen godt i originalemballasjen.
  • Send pakken tilbake til oss på angitt postadresse:

RETURADRESSE:
Cria as, Feldbergveien 26, 3520 Jevnaker